I am a trained gold- and silversmith with a Master of Fine Arts from Konstfack, University of Arts, Crafts and Design in Stockholm, Sweden. Together with my friend and colleague Caroline Lindholm I run Atelier ädelsmide, a studio, shop and gallery at Högbergsgatan 12 in central Stockholm.

The language of my hands is strong. In collaboration with the tools, it is my best language. My artistic practise springs from a need to express myself beyond words, or with a language other than the spoken. I like working in small format. Jewellery interests me in its relation to the body, and how it can reflect identity and emotions in the meeting between people. Curiosity pushes me forward, and I love to experiment! I choose metal for its precision, but I like to mix in other materials to enhance the expression I´m after. In my work I often interpret and express emotions, and give them shape. Sometimes I make jewellery so fragile that it can hardly be worn, as a reminder to ourselfs to slow down and be caring. Life is beautiful but fragile!

I love to create and have a strong need to express myself, both in words and with my hands. My inspiration often comes from nature, but also the every day life around me and in later days the climate crisis is a subject close to my heart. I make both jewellery, hollow ware and other sculptural objects.

Eftersom jag älskar att skapa utställningar har jag på senare tid utbildat mig till curator, där jag specialiserat mig på konsthantverk. Jag delar min tid mellan att kuratera utställningar för andra och mitt eget konstnärliga arbete. Mina verk finns i flera stora privata samlingar i Sverige och utomlands, samt i samlingarna på Nationalmuseum, Nordiska Museet och Röhsska museet.

Konstens och konsthantverkets roll tror jag kan vara att ta pulsen på samtiden, kommentera och diskutera samhällsfrågor, men också att skänka njutning för själen och sinnet!

Lusten och behovet att smycka sig själv och sin omgivning och att njuta av vackra saker, är universell och ursprunglig och kommer alltid att finnas.

Vad som anses vara lyx eller värdefullt varierar. Den största lyxen kan ligga i tiden det tagit att göra objektet. Jag tror att ett handgjort, unikt föremål alltid kommer ha ett värde. Speciellt i framtiden då vi måste ha ändrat vårt sätt att konsumera radikalt. Bort från den tanklösa billiga masskonsumtionen, till det utvalda, genomtänkta valet av få saker av god kvalitet som håller i längden.

Här finns mitt fullständiga CV.

SWE